Založ si blog

Umenie spájať

Ako všetci vieme pred pár týždňami sa stal obeťou atentátu satirický denník charlie hebdo. Je mi úprimne ľúto a nie je mi vôbec jedno čo sa tam stalo. Každopádne každá vec má svoje ale a vo mne to vyvoláva viacero otázok.
Tvorím už dlhšiu dobu či tým že píšem alebo hrám či kreslím, teda cítim že mám v sebe niečo umeleckého. Preto aj táto tragédia sa ma dotkla nie len ako hlboko presvedčeného pacifistu.

Umenie by podľa mňa malo mať charakter spájať ľudí upriamovať ich na určité problémy no nie rozdeľovať či doslova urážať. Napriek tomu, že som si vedomý problému prisťahovalectva a tak isto aj iných, ktoré kontroverzný denník taktiež zobrazoval, nesúhlasím s formou. Viem možno je to paradox. Každopádne som úplne presvedčený, že každý aspoň trochu umelecky cítiaci človek dokáže odhadnúť kedy ide za pomyselné hranice. a vtedy sa umenie stáva akousi handrou ktorá vymetá špinavé kúty. Preto aj dokonale chápem hnev moslimov vo svete tak isto aj iných dotknutých napríklad kresťanov. Žijeme v demokracii kde si sami navrávame, že každý môže mať svoje presvedčenie, tak prečo ich takto dehonestovať a urážať? Takéto veci dokáže každý primitív. Demokraticky a normálne zmýšľajúci človek vie upriamiť pozornosť a poukázať na problém aj inteligentnejším spôsobom. Aby som to uzavrel musím ešte raz zopakovať jedno: umenie je ľudí spájať a nie rozdeľovať. Presne toto by mal podľa mňa každý človek pochopiť.

Náhody neexistujú

21.01.2015

V živote pomenúvame veľa situácii za náhodné alebo jednoducho náhody. No nie je to tak. Každá vec čo sa stane má svoj zmysel a opodstatnenie v našom živote. Je to možno pre niekoho divné, možno odvážne povedané možno trochu ako z rozprávky ale nemyslím si. V jeden krásny decembrový piatkový večer, ako vždy, som bol na pive s kamarátmi. Asi uprostred večera sa stretnem [...]

Music session . . alternatíva je inn

17.12.2013

E.Ullrich (1987) vyjadril kreativitu ako: schopnosť poznávať predmety v nových vzťahoch a originálnym spôsobom (originalita, nová kombinácia), zmysluplne ich používať neobvyklým spôsobom (flexibilita), vidieť nové problémy tam, kde zdanlivo nie sú (senzitivita), odchyľovať sa od navyknutých schém myslenia a nepojímať nič ako pevné (premennosť) a vyvíjať z noriem [...]

november odišiel

17.12.2013

Listy padajú zo stromov problémov pomaly niet a ja so skrytou nádejou kráčam vpred …. november už odišiel no pani zima nechodí prichádza na mňa sveta- hnev dalšiu slzu vyroním stokrát som si upratal myseľ pozametal všetku špinu záchrana je vždy len posteľ v snoch sa nachvíľu uľaví 6 poharov niekedy obrátiť nestačí ani 10 niekedy nepostačí na [...]

šimkovičová

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

19.04.2024 19:30

Ide o reakciu na prítomnosť bývalej ministerky kultúry Silvie Hroncovej na Bienále v Benátkach. Súčasťou vernisáže bol aj protest zástupcov kultúrnej obce.

Andrej Babiš, Monika Babišová

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

kravy

Kmeň vtáčej chrípky H5N1 detegovali aj v kravskom mlieku, upozornila WHO

19.04.2024 17:46

Nateraz nie je známe, ako dlho môže vírus v mlieku prežiť.

SR Požiar Osada Stropkov Situácia Mimoriadna POX

Polícia začala v súvislosti s požiarom v Stropkove trestné stíhanie

19.04.2024 17:17

Po požiari, ktorý zničil deväť obydlí, ostalo bez strechy nad hlavou 49 tamojších obyvateľov, z nich 29 detí.

romik77

moj blog obsahujuci zvaca moje myslienky texty uvahy a podobne veci... proste ked sa niekedy pozastavim nad nejakym preoblemom... alebo sa len proste nudim xD

Štatistiky blogu

Počet článkov: 68
Celková čítanosť: 126907x
Priemerná čítanosť článkov: 1866x

Autor blogu