Založ si blog

Music session . . alternatíva je inn

E.Ullrich (1987) vyjadril kreativitu ako: schopnosť poznávať predmety v nových vzťahoch a originálnym spôsobom (originalita, nová kombinácia), zmysluplne ich používať neobvyklým spôsobom (flexibilita), vidieť nové problémy tam, kde zdanlivo nie sú (senzitivita), odchyľovať sa od navyknutých schém myslenia a nepojímať nič ako pevné (premennosť) a vyvíjať z noriem vyplývajúce idey aj proti odporu prostredia (nonkonformizmus), ak sa to oplatí, nachádzať niečo nového, čo predstavuje obohatenie kultúry a spoločnosti.

V posledných dňoch som sa viac započúval do alternatívnej hudby a v podstate v posledných mesiacoch som zavŕtal do iných odvetví alternatívneho umenia. Nie že by som nikdy predtým o to nestál, ale nikdy som k týmto alternatívnym hodnotám úplne nedospel.

V celku od nepamäti som bol celkom vždy iný (dá sa povedať alternatívny človek) masové veci ako čo ja viem módu, hudbu a podobne som vždy nejak podvedome dával bokom. Moje názory, spôsoby žitia života, či kamaráti boli alternatívni. Vždy to bolo niečo čo sa vymykalo masovému správaniu a mysleniu ľudí. Bohužiaľ veľa krát som bol za to odsudzovaný potláčaný do ústrania, čo v konečnom dôsledku ma nútilo sa na svet pozerať čoraz viac takýmto spôsobom.

Alternatívna hudba spája čosi nespútané, na prvý pohľad pre bežného človeka niečo možno nepočúvateľné, no zároveň uvoľnené charizmatické a vydávajúce zo seba všetku energiu a emócie ( zlosť, lásku, strach,….). Všetko to čo tíchto umelcov trápilo a nevedeli to zo seva dostať nijak inak von. Títo ľudia boli tak isto  zatracovaní, mali depresie či iné sociálne problémy.

Nevedeli sa zaradiť medzi obyčajných ľudí a možno ani nechceli. Snažili sa pozerať na život úplne inak a nepredierali sa naschvál k väčšinovému divákovi. Boli nenútení a každý kto má alebo mal rád takýchto ľudí  si k nim nájde cestu.

Podla mňa najvačší problém celého ľudstva je to, že byť alternatívny je in. Tým pádom stráca alternatíva ( a všetko s ňou spojené) zmysel a bohužial ľudia často vôbec nerozmýšľajú prečo vlastne vznikla k niečomu alternatíva. Ľudia sa strašne radi pridávajú k niečomu druhotne zmýšľajú prvoplánovo a pritom naozaj nevedia o čo v podstate ide.

Je krásne keď vidím, že nie je každý ovečka 🙂 a  vidím okolo seba rozkvet individualít všemožného druhu, no dúfam, že to nebude nikdy na úkor kvality. Lebo podstatné je v dnešnom svete byť svojský, iný, duchaprítomný ale hlavne kvalitný! Kvantita nás obklopuje  už dosť tak prečo byť taký istý keď môžte byť lepší ?:)

 

Náhody neexistujú

21.01.2015

V živote pomenúvame veľa situácii za náhodné alebo jednoducho náhody. No nie je to tak. Každá vec čo sa stane má svoj zmysel a opodstatnenie v našom živote. Je to možno pre niekoho divné, možno odvážne povedané možno trochu ako z rozprávky ale nemyslím si. V jeden krásny decembrový piatkový večer, ako vždy, som bol na pive s kamarátmi. Asi uprostred večera sa stretnem [...]

Umenie spájať

21.01.2015

Ako všetci vieme pred pár týždňami sa stal obeťou atentátu satirický denník charlie hebdo. Je mi úprimne ľúto a nie je mi vôbec jedno čo sa tam stalo. Každopádne každá vec má svoje ale a vo mne to vyvoláva viacero otázok. Tvorím už dlhšiu dobu či tým že píšem alebo hrám či kreslím, teda cítim že mám v sebe niečo umeleckého. Preto aj táto tragédia sa ma [...]

november odišiel

17.12.2013

Listy padajú zo stromov problémov pomaly niet a ja so skrytou nádejou kráčam vpred …. november už odišiel no pani zima nechodí prichádza na mňa sveta- hnev dalšiu slzu vyroním stokrát som si upratal myseľ pozametal všetku špinu záchrana je vždy len posteľ v snoch sa nachvíľu uľaví 6 poharov niekedy obrátiť nestačí ani 10 niekedy nepostačí na [...]

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

romik77

moj blog obsahujuci zvaca moje myslienky texty uvahy a podobne veci... proste ked sa niekedy pozastavim nad nejakym preoblemom... alebo sa len proste nudim xD

Štatistiky blogu

Počet článkov: 68
Celková čítanosť: 126762x
Priemerná čítanosť článkov: 1864x

Autor blogu